Iniciamos o noso blog do DEPARTAMENTO DE NORMALIZACIÓN LINGÜÍSTICA cun artículo que nos parece de gran interese sobre todo nestas datas de nadal.
Reflexións que poden ser eficaces á hora de comprar os xoguetes que con tanta ilusión reciben os máis pequenos da casa:
·-Para ter éxito, un xoguete debe estar próximo ó mundo inmediato do neno/a e á súa forma de imaxinación. En definitiva, a actividade que propoña o xogo debe ser atractiva e lúdica, xa que os nenos/as xogan para divertirse e non para aprender.
·- Debe ser desexado polo neno/a. De non ser así, carecería de interese.
.-Ter en conta a idade do neno/a ó compralos, uns videoxogos resultan máis axeitados que outros polo seu contido e grao de dificultade.
.-Supervisar o tipo de videoxogo, informándose sobre o seu contido. Desta forma, poderemos evitar aqueles videoxogos con marcado carácter violento, sexista ou discriminatorio que poidan influír negativamente no desenvolvemento do neno/a.
.-Decantarse por aqueles videoxogos nos que sexa posible xogar varias persoas, de forma que o neno/a non xogue só/a
XOGUETES
Os pequenos de 3 a 5 anos xa están preparados para xogar ó aire libre ou imitar escenas familiares e profesionais. Bonecos, cacharriños, pelotas ou aparellos de profesións como médico ou enfermeira, libros de contos ou acción, lousas e xices, xogos de bloques, lapis de cores e plastilinas, xogos de carpinteiro, xoguetes de aparellos de limpeza, xoguetes para o exterior: tobogán, hamacas,casiñas..., vehículos: triciclos, coches, carriños,... axeitados para a idade, xoguetes de equipos de música, crebacabezas simples con pezas grandes, roupa de xoguete para xogar a vestirse, marionetas e bonecos articulados.
XOGUETES PARA NENOS/AS DE 6 A 9 ANOS
Sendo algo máis maiores, a investigación e a curiosidade por descubrir constitúen os aspectos máis destacados da vida do neno/a. Por esta razón, os xoguetes para o aire libre de máis peso como a bicicleta ou os patíns e os xogos educativos relacionados coa ciencia e todo o que nos rodea son moi apropiados: monopatíns, vehículos teledirixidos, xogos manuais, de preguntas e de experimentos, xogos de costura, xogos de cartas, monicreques, pelotas, bicicletas, trens eléctricos, bonecos de papel, cordas para saltar, patíns, equipo para deportes e xogos de mesa.
XOGUETES PARA NENOS/AS DE 10 A 12 ANOS
En xeral, a esta idade é recomendable elixir xoguetes que apoien os hobbies e as actividades científicas: xogos de ordenador, material para coser e tecer, microscopios e telescopios, xogos de mesa, equipamento para deportes, material de apoio para hobbies, xogos de estratexia e reflexión, audiovisuais, electrónicos e experimentos.
Se se compra unha bicicleta, comprar tamén un casco e asegurarse de que o neno/a o leve sempre que monte.
CONSELLOS PARA ELIXIR UN XOGUETE (Elaborado polo Departamento de Orientación do CEIP de Reibón, Meira-Moaña)
Reflexións que poden ser eficaces á hora de comprar os xoguetes que con tanta ilusión reciben os máis pequenos da casa:
·-Para ter éxito, un xoguete debe estar próximo ó mundo inmediato do neno/a e á súa forma de imaxinación. En definitiva, a actividade que propoña o xogo debe ser atractiva e lúdica, xa que os nenos/as xogan para divertirse e non para aprender.
·- Debe ser desexado polo neno/a. De non ser así, carecería de interese.
.-Que sexa seguro. Debe estar confeccionado con materiais que non se quebren ou sexan cortantes se rompen. As cores han de ser sólidas e non tóxicas. Canto máis pequeno é o neno/a máis grandes deben ser os xoguetes.
.-Que sexa simple. Isto aumentaría a gama de usos que se poden facer del, desenvolvendo a súa fantasía e a súa capacidade simbólica.
.-Non comprar os xoguetes para satisfacer un capricho momentáneo do neno/a
.-Xeralmente non deben ser utilizados para premiar ou castigar ó neno/a
.-Debemos ter en conta que o exceso de xoguetes mata a fantasía e produce aburrimento
.-Se adquire xoguetes desmontables para os máis pequenos, asegúrese que as pezas teñan un tamaño que impidan que os nenos se atragoen con elas.
.-Teñamos en conta a súa personalidade: un neno/a retraído necesitará xogos socializadores (varios xogadores); a un neno/a hiperactivo/a resultaranlle axeitados xogos de atención, artísticos, etc...
Compra de videoxogos:
.-Ter en conta a idade do neno/a ó compralos, uns videoxogos resultan máis axeitados que outros polo seu contido e grao de dificultade.
.-Supervisar o tipo de videoxogo, informándose sobre o seu contido. Desta forma, poderemos evitar aqueles videoxogos con marcado carácter violento, sexista ou discriminatorio que poidan influír negativamente no desenvolvemento do neno/a.
.-Decantarse por aqueles videoxogos nos que sexa posible xogar varias persoas, de forma que o neno/a non xogue só/a
XOGUETES
PARA NENOS/AS DE 3 A 5 ANOS
Os pequenos de 3 a 5 anos xa están preparados para xogar ó aire libre ou imitar escenas familiares e profesionais. Bonecos, cacharriños, pelotas ou aparellos de profesións como médico ou enfermeira, libros de contos ou acción, lousas e xices, xogos de bloques, lapis de cores e plastilinas, xogos de carpinteiro, xoguetes de aparellos de limpeza, xoguetes para o exterior: tobogán, hamacas,casiñas..., vehículos: triciclos, coches, carriños,... axeitados para a idade, xoguetes de equipos de música, crebacabezas simples con pezas grandes, roupa de xoguete para xogar a vestirse, marionetas e bonecos articulados.
XOGUETES PARA NENOS/AS DE 6 A 9 ANOS
Sendo algo máis maiores, a investigación e a curiosidade por descubrir constitúen os aspectos máis destacados da vida do neno/a. Por esta razón, os xoguetes para o aire libre de máis peso como a bicicleta ou os patíns e os xogos educativos relacionados coa ciencia e todo o que nos rodea son moi apropiados: monopatíns, vehículos teledirixidos, xogos manuais, de preguntas e de experimentos, xogos de costura, xogos de cartas, monicreques, pelotas, bicicletas, trens eléctricos, bonecos de papel, cordas para saltar, patíns, equipo para deportes e xogos de mesa.
XOGUETES PARA NENOS/AS DE 10 A 12 ANOS
En xeral, a esta idade é recomendable elixir xoguetes que apoien os hobbies e as actividades científicas: xogos de ordenador, material para coser e tecer, microscopios e telescopios, xogos de mesa, equipamento para deportes, material de apoio para hobbies, xogos de estratexia e reflexión, audiovisuais, electrónicos e experimentos.
Se se compra unha bicicleta, comprar tamén un casco e asegurarse de que o neno/a o leve sempre que monte.
Comentarios